torsdag 22 december 2005

When everything feels like the movies...

Idag när jag gick hem från tåget så snöade det. Stora, vita flingor som sakta dalade ner mot marken, utan att det blåste eller nånting. Precis sådär som det alltid gör i böcker, eller på film, och jag kunde inte låta bli att känna mig väldigt, väldigt lycklig just då.

Jag har nästan skrivit klart julkalendern - det är bara en del kvar nu. Slutet var lite oväntat faktiskt, hade inte en aning om att det skulle bli så. Men det var rätt kul i och för sig, och lite roligt att allting stämde sådär bra som det faktiskt gjorde.

För om någon skulle få för sig att det är synd om mig som inte får läsa julkalendern, utan redan vet vad som händer: believe me, I don't. Fram tills att den sista meningen blivit färdigskriven så är det mesta helt oklart för mig, jag har ingen aning om vad som ska hända. Och det är alltid lika kul att se vad för skit ens hjärna hittar på.

Jag är nästan klar med alla julklappar också, måste bara sätta mig och rimma som fan nu innan lördag, sen ska väl allt vara klart. Måste förresten slå in lite grejer när jag vaknar imorgon, eftersom jag ska ge bort de julklapparna redan imorgon. Ja, herregud, att folk inte kan vänta... :P

Egentligen borde jag skriva något djupare här, men det är sent och jag är trött, och eftersom Wombat ska ringa mig imorgon när han slutar vet jag ju aldrig när jag blir väckt. Så jag slutar nu och skriver något djupare någon annan dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR ELLEN,
HOPPAS DU FÅR ETT UNDERBART ÅR,
MED MASSA SAWYERAR VID DINA FÖTTER ;)

Ell sa...

JAAA! DET LÅTER JÄTTEBRA TYCKER JAG!
OCH GTT NYTT ÅR SJÄLV; OCH PRECIS SAMMA SAK TILL DIG! :D