lördag 12 november 2005

Fredagskväll

Det var inget Vänner idag! :O Jag hade helt smidigt sett på That '70s show, ätit, och tänkte gå och kolla på Vänner, då jag inser att det inte är något! Istället var det något annat skittråkigt, typ O.C eller något åt det hållet, som jag inte orkar titta på. Fett deprimerande.

Jag har en jättemysig Estrella-filt på mitt rum. ^^ Jag fick den för ett tag sen, min bror hade typ skickat efter den från Estrella, men så ville han inte ha den, så jag tänkte att det vore dumt att låta en så fin filt gå till spillo. Så jag tog den. Visade sig vara fett praktiskt idag, för det var jättekallt på mitt rum, och då kunde jag mysa in i den. Sitter med den just nu.

Wombat ringde idag också. ^^ Har inte hört av honom på två veckor, eftersom han (nästan) bara ringer på fredagar efter att han slutat, och nu har det ju varit lov i en vecka. Men det var skoj, vi pratade om allt möjligt och omöjligt, som vanligt. Och så säger han massa kul saker. Jag kommer inte ihåg några exakta citat, men det var något riktigt kul om demokrati, och något om Wombat och motion. :P

Plus alla namn han har på sina lärare! Matteläraren Monster-Maggan, till exempel! Tänk dig att möta henne i en mörk gränd? Låter inte kul. Eller Patetiska Patrik, låter ju inte som en bra lärare det (det var i samband med honom Wombat hävdade att han var en väldigt demokratisk person), och massa liknande namn. Kommer ihåg att det var något som jag tyckte var jättekul, men minns inte vad. Var något i stil med Helvetes-Helena, typ. Fast det var det inte.

Imorgon ska jag inte göra någonting. Om jag känner ett väldigt starkt behov av att träffa folk kanske jag beger mig till Gråsvärdsmötet som är nu i helgen, men det är tveksamt. Jag ska vara hemma, skriva julkalender, och läsa Lotr. Och se på Lost, såklart. Har stressat upp mig skitmycket i veckan bara för att hinna med sånt som jag vill göra, och ingenting som jag borde göra. T ex stressar jag för att hinna läsa ett visst antal sidor i Lotr, se ett visst antal avsnitt av Lost, och hinna gå och lägga mig i tid. Det är inte kul, jag måste sluta med det.

Men om jag håller mitt Lotr-schema har jag läst ut trilogin nästan söndag. ^^ Då får jag maaaassa pengar (eller ja, tusen spänn) av min pappa, och sen behöver jag inte läsa något på ett tag. Fast jag har beställt Vingklippt ängel på biblioteket. Vill ta reda på om den är bra, eller om Berny är lika patetisk som sina fans.

Istället för att trötta ut er om värdelösa saker här, så tror jag att jag ska gå och lägga mig nu. Eventuellt läsa Kalle Anka, som råkar vara en av världshistoriens bästa serier, plus att jag ligger några tidningar efter. Hmm... imorgon blir det eventuellt en blogg om alla serier vi har hemma som jag känner att jag ska läsa. Blir nog rätt kort, men ändå.

Förresten så såg jag Star Wars III idag också, med mina föräldrar. Tycker inte den suger lika mycket som förra gången jag såg den (som Star Wars-film suger den, men som vanlig film är den bra), men stör mig på typ samma scener. Och jag tycker fortfarande Ewan McGregors "But you were The Chosen One!"-scen är så otroligt bra och sorglig. Han är så bra skådespelare...

Aja, min pappa sa något djupt efter filmen, men jag kommer inte ihåg vad det var. Det var iaf en rätt bra beskrivning på varför de gamla filmerna är mycket bättre än de nya, men jag kommer inte ihåg. Känns som att jag glömmer alldeles för mycket som folk säger idag.

Over and out.

Inga kommentarer: