tisdag 29 november 2005

En till blogg?

Jag funderar på att skaffa en till blogg, men jag är inte säker. Jag hade tänkt att den skulle handla om TV och film och sånt, eftersom Zackrid utnämnt mig till Kyrkbyns TV-vetare. Så då skulle jag helt enkelt kunna skriva ner saker om Vänner, Lost, och allt annat som jag ser på TV och känner för att recensera/aggra på. Skulle någon läsa det?

Just nu tycker jag om min familj. ^^ Till exempel har jag och min lillasyster börjat knarka varm choklad med vispgrädde, men eftersom vi aldrig har vispgrädde hemma har det varit svårt. Så nu har Mamma köpt vispgrädde åt oss som vi kan ta av. ^^

Plus att jag har klagat lite för Lillasyster eftersom jag inte lyckats höra Per Gessles nya låt Jo-Anna says någon gång. Och varje gång jag sagt det har hon satt på Rix FM för att se om den spelas, men det gör den inte. Men igår så ringde hon mig när jag såg på Lost med Musikski och sa åt mig att slå på Rix FM nu för låten spelades där då. Då tyckte jag om henne. ^^

Och pappa kom in på mitt rum i söndags och frågade lite allmänt typ "Ser du på Lost? Fixade det sig med håret?", vilket han aldrig gör normalt sett. Men jag antar att det har att göra med att jag var skitsur på mitt hår förut eftersom det inte ville göra som det skulle, osv, men ändå. Då funderade jag nästan på att upphäva mitt beslut om att inte ge honom någon julklapp.

Det snöar, förresten! Vi har massa fin snö här, och nu snöar det ännu mer! Jag är så lycklig! Man blir så glad när man vaknar på morgonen och det är alldeles vitt och fint utanför fönstret. :D

Apropå vakna så har jag börjat gå upp en halvtimme tidigare än innan för att hinna dricka varm choklad, käka varma lussebullar och se på morgonen innan jag går till skolan. Det är så underbart skönt att slippa stressa, och bara kunna ta det lugnt på morgonen. ^^

Dessutom får jag massa fina komplimanger för mitt hår! Isabelle dök upp idag och sa att hon tyckte att det var raffigt, och jag visste först inte om det var en komplimang eller inte, men sen sa hon schnajd, och då förstod jag att det var positivt. Och nu dök Batso upp på MSN och sa att det var fint. :D

Anyway, nu ska jag nog logga ut och glo på Vänner eller något annat intressant. Femman ska visst sända säsong 10 på onsdagar nu, oturligt nog samma tid som Lost, och det ger mig problem. Vill ni veta mer om mina upprörda känslor kring det, skriv en kommentar och KRÄV en TV-blogg från min sida!

Over and out.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle läsa en Tv-blogg om du skrev en :p
Så du borde göra det :p
och Lost och Vänner äger! :D

Ell sa...

Jao! Jag har bestämt mig för att göra en, och jag tänkte skapa den. nu. Har ändå bara världens-tråkigaste-ämne-dvs-grafisk-jävla-form. :P

Anonym sa...

TVBLOGGA,
mycketmycketmycket som sawyer
jag skulle uppskatta det iaf