onsdag 8 juni 2005

PAINTBALL

Spelade Paintball med min klass idag, det var skitkul! Fick inga häftiga blåmärken tyvärr, för det hade man ju önskat... faktiskt! Orre sa ju det till och med, när han blivit skjuten. Typ "man måste ju ha snygga skottskador".
Var några killar som snackade om det igår också när jag och Svedski tränade, de använde en maskin bredvid oss. De tyckte att man skulle skaffa en snygg skottskada nånstans, helst i magen. Om jag minns rätt. Sen diskuterade de var det skulle vara bäst att bli skjuten utan att man skulle dö och sånt.
När jag berättade det för Wombat höll han helt med. Det vore skitcoolt att kunna säga att "här blev jag skjuten". Jag håller nog med jag också, det vore ju lite status med en skottskada att skryta med. Men nu kan jag inte ens skryta med att jag fick snygga blåmärken när jag spelade paintball, för det fick jag inte!
Fast det är ärligt kul att springa runt och få ont. Soft airgun-krig verkar ju mer lockande nu. Eller att införskaffa paintballgevär och ge sig ut och ha krig med kompisar. Det ska göra ont och man ska känna att man lever, ju! Dessutom var jag så dålig att jag inte lyckades skjuta någon, och så var det en rätt tråkig bana... men det var skitkul ändå, det tror jag alla tyckte. :P
Citat från baksätet:
Thomas:
- Jag fick värsta damp...
Zackrid:
- ...när du föddes!
Gubbtomten
- Och nu fick han där bak luft igen...
Fille
- Ja, det är klart han fick luft, jag har ju öppet fönster!
Ja, jag fick ju åka i TOYOTAN. Det är nämligen så att en av våra klassföreståndare (en sarkastisk liten Gubbtomte) har en skruttig gammal Toyota, och så länge jag kan minnas har han och Volvoraggaren bråkat om vad som är bäst - Volvo eller Toyota. Klassen har ju såklart ställt sig på Volvoraggarens sida, och gjort att Toyotan är en legend. Eller nästan i alla fall.
Så när det bestämdes at vi skulle skita i att åka buss och istället bli skjutsade av våra lärare så fick jag, Wombat och Zackrid åka i Toyotan dit, och jag, Zackrid, Fille och Thomas åka i den tillbaka. Gubbtomten blev mobbad för att han brukar lyssna på Lugna favoriter, och Fille bytte till Bandit. Det var så djup den resan blev.
Imorgon har vi SANT-dag (eller svampdag, som vi kallar det), men jag tänker inte gå. Tänkte att om någon (mao Jojje) tjatar kunde jag orka mig dit, men eftersom han intevar på paintballen idag tänker jag inte gå dit. Eftersom gruppindelningen suger och jag hamande varken med Marsus, Scharabben, Wobmat, Zackrid eller Jojje. Men de hamnade i samma grupp, och jag fick inte byta för skolan suger. Eller RFSU, välj själva.
Som färg åt alla håll...

Inga kommentarer: