fredag 3 juni 2005

Naturhistoriska riksmuséet.

Förklarade visst inte varför jag döpte senaste inlägget till "Farbror Doktorn", så jag får väl förklara lite här. Det är rätt enkelt, egentligen: jag var till doktorn. Fick tabletter som ska hjälpa mot att jag alltid är snuvig, och så ska de skicka brev när jag ska allergitesta mig (s.k. pricktest).

Veckan har i vilkte fall varit bra. Jag har börjat kryssa lektioner på mitt schema nu, alla som jag inte har längre blir överkryssade. Just nu är tisdag och fredag kvar, för det är de enda dagarna nästa vecka då vi ska ha lektioner. Och på fredag är det bara två lektioner, först idrott (första lektionen, 8.10-9.10) sen hemkunskap (sista lektionen 13.10-14.30).... Känns som en bra dag att inte gå, eller vad tycker ni?

Dessutom har vi bestämt vad vi ska göra på Klassens dag som vi har på onsdag (bara vår klass, resten av klasserna har det på måndagen nästnästa vecka, men vi har bal på kvällen då och är lediga). För första gången i hela högstadiet, var hela klassen fullkomligt överens om vad som skulle göras... Vi ska åka SKJUTA på varandra! Dvs: PAINTBALL! :D Ganska klockrent, faktiskt, vi kan bara komma överens om att skjuta på varandra.

Idag fyller Jojje år. *Grattis* Han firas av sina släktinger nu, men jag får inte vara med. Istället sa han att han ska försöka komma hit senare:

- Ja, men om de säger typ 'Alla lajvare är dumma i huvet, man måste vara helt cp om man går på lajv', börjar inte du bråka då?
- Nä, bara diskutera...
- Ja, men då börjar de bråka!
- Men inte jag! Du litar ju inte på mig!
- Jo, jag litar på dig... det är dem jag inte litar på!

Pfft, pfft, pfft! säger jag bara! Det är bara en dålig bortförklaring för att... för att nånting, inte vet jag! I alla fall, så kanske han kommer hit senare, när visste han inte riktigt. Så jag ska väl hitta på nåt att göra tills dess. Ska nog ta och skriva lite på 'Never cheat an honest man' så att jag får det gjort. :P

Var på naturhistoriska riksmuséet idag också, det var ju spännande. Eller nåt. Jag svarade på de flesta frågorna vi skulle svara på, och sen försökte jag och Jojje hitta ett rum där vi kunde... umgås lite ifred. Det gick inte bra, vi fick leta upp en undangömd trappa där vi kunde vara ensamma. Och så hittade vi en bänk i ett av utställningsrummen, men det var skitmycket folk där. Lite irriterande, kanske? :P

Fick vara ensam hemma förra veckan också. Fett nice! Första gången, om det inte riktigt framgick. De andra var på landet. Utom Acksäll, som sov hos en kompis. Så jag kunde sitta sent framför datorn och spela musik, för första gången. Dricka cola och äta godis. Helt underbart, hoppas de åker till landet igen snart! :P

Aja, nu kanske jag ska göra något vettigt och inte bara sitta här och skriva skit. Men jag tyckte att det behövdes en uppdatering, nu när jag varit tyst i en vecka. Helt otroligt, det är nog nytt rekord...

Som ljus åt alla håll...

Inga kommentarer: