lördag 18 juni 2005

Koll på läget.

Har inte skrivit på över en vecka nu, det är dåligt av mig! Kan ju inte säga att det är för att inget har hänt, för det har hänt massvis! Aja, kan väl försöka ta och förklara allt i kronologisk ordning...

I måndags var det ju avslutningsbal, och det var faktiskt kul! Dessutom var jag riktigt snygg också, lite oväntat, va? Om ni tror mig får ni väl kolla in bilden här bredvid... nå, vad tycks? Lite snygg var jag väl ändå?

I tisdags skulle jag, Scharabben, Wombat och Zackrid hissa piratflaggor i skolans flaggstång. Vi hade dessvärre glömt att det krävdes nyckel för att kunna använda linan, så vi fick improvisera lite. Det resulterade i att vi gick hem till Zackrid och hämtade en stege och tejp, sen bar vi stegen genom hela Kyrkbyn, reste den mot flaggstången och så fick jag klättra upp och tejpa fast flaggorna. De nådde tyvärr inte ens halvvägs, men grymt snyggt var det!

Tyvärr hann elevassistenterna (Spännes och C:o) dyka och upp dra ner dem på den korta tid det tog att gå tillbaka med stegen och sen till skolan igen. De tyckte inte att de "passade på skolavslutningen", medans vi ansåg att när annars skulle det passa?

Vi hade en idé till, faktiskt, om att vi skulle tillverka en egen flagga. Det gjorde vi, den är grön och så står det "ÄGD" på den. Sen tog vi en Hälge-handduk som Mini-Danne glömde här för länge sen, och tänkte att vi skulle lägga dem på taket eller nåt. Men när vi kom till skolan var det fullt av elevspännisar där, så vi bestämde oss för att skita i det.

Sen på onsdagen slutade vi ÄNTLIGEN nian! ^^ Skolavlutningen med stipendieutdelning, kyrkobesök och rektorn som håller tal. Tyvärr fick jag inte stipendie i svenska, utan det gick till Frida. Tre dagar senare har jag fortfarande inte kommit över det - JAG förtjänar det så mycket än vad hon gör.

Scharabben förlorade ett vad mot Jojje också, så han var tvungen att åka runt skolan ett varv på sin moped - i bara kalsonger! Jojje har bilder på det på sin mobil, så jag ska lägga ut dem på internet så fort han behagar få över dem till en dator. ^^

På kvällen var jag på föräldramöte inför lajvet jag arrar, och sen drog jag runt med Jojje och Svedski i Tävy Centrum. Vi ringde dit Marsus, Filip och Thomas också eftersom vi såg några av flickorna i 8D vid Norskogsbadet (de är hopplöst förälskade i Flickorna i 8D). Jag och Jojje drog hem, men killarna stannade så länge att de missade sista tåget och var tvungna att gå hem. De gick på spåret, de jävla asen!!!

Sen hände väl inget intressant förrän igår då vi skulle bränna böcker! Vilket var skitkul, alla böckrer jag hade fått behålla blev en vacker liten brasa vid Gamla IP. ^^ Dessvärre dök polisen upp och berättade att man inte får elda nu, för det är för torrt. Då hade vi lyckligtivs slutat med allt "dumt", som att hoppa över elden!

Inget har hänt idag, men snart ska jag till Svedski och glo på film. Jojje har gått och blivit febrig, så han kan inte hänga med, men jag ska försöka få dit Marsus och så ska Musikski nog dit också. Hoppas jag i alla fall, whatevvah...

Som eld åt alla håll...

Inga kommentarer: