onsdag 2 november 2016

Oktober i bilder

Oktober, den bästa av månader, är över, och den var lika nice som jag drömt om att den skulle vara. Var den lika fin när man ser på bilderna därifrån? Det får vi se ...


Jag var i Umeå och hälsade på Martbot1, en fin liten robot.


Martbot1s ägare och jag roade oss med att 3D-printa saker. Pokémonsaker, obviously.


Som sedan fick bli till den finaste lampan jag någonsin sett!


När jag kom hem var det kanelbullens dag. Det firade jag, såklart, trots att nämnda kanelbulle inte var vegansk ...


Charmander fortsatte lysa upp min tillvaro.


Njöt av en badbomb från Lush!


Höstfixade balkongen lite.


Eller mycket, beroende på hur man ser på saken.


Och, eh, resten av lägenheten ...


Det var några dagar sent, men det kändes ändå rätt att baka kanelbullar! Veganska den här gången.


Bakade även PUMPABRÖD. Degen blev kanske liiite för lös men brödet blev sjukt gott. Är domestic goddess osv.


Grå naglar = fett höstigt.


Hurra för sweater weather!


Ännu ett tillskott till min samling "koppar övergivna på jobbet" eller vad jag nu kallar den.


Var ute med jobbet och då hamnade vi en lång diskussion om Buffy, som man gör, och efter det blev jag extremt sugen på att se serien igen. Var ju tre år sen så det börjar ju bli dags, och den finns ju så praktiskt på Netflix ...


HALLOWEENHELGEN BÖRJADE. Det var en fantastisk helg. Bland annat gick jag på en promenad och lyssnade på Creepypodden och fångade spökpokémon, resten av tiden såg jag massa Buffy och käkade godis. Good times!


Höstigt på väg till jobbet.


Hann med att hänga lite i Skaparverkstaden också. Där gör vi spindlar av kastanjer! Mycket tjusiga.

Inser att de flesta bilder jag tagit den här månaden har hamnat på Instagram. Känns väldigt tråkigt faktiskt, det får det bli bättring på. Massa roliga grejer jag gjorde som inte hamnade på bild alls? Sämst.

True story.

Inga kommentarer: