fredag 18 mars 2016

En sjukt seriös författarintervju med Christine Lundgren

Som ni kanske vet eller borde veta så blir min BFF och vapendragare Chriss utgiven författare nu i dagarna. Jag har ju såklart läst och recenserat boken Jag lever, tror jag helt fantastiskt här. Jag tänkte att jag skulle passa på att bjuda på en liten intervju med Chriss, så att ni kan lära känna henne och bli ännu mer sugna på att läsa hennes sjukt bra bok.

Såhär ser Chriss ut innan hon fått sitt kaffe.
Vad har varit det bästa med att få sin bok utgiven?
ATT DEN BLIVIT UTGIVEN. Haha, nä, men helt ärligt, det här har varit drömmen sen jag var liten, så bara att se den gå i uppfyllelse känns helt otroligt.

Och vad har varit det värsta?
Att jag plötsligt inte är anonym på Twitter, haha.

Om du tänker på den Christine som skrev de första meningarna på boken back in the days, vad är det viktigaste rådet du skulle kunna ge henne?
Keep going, you're on to something here.

Vad händer egentligen när man mikrar yoghurt?
JAG VET INTE????? Den här frågan har förföljt mig i åratal, om någon har testat och vet, snälla let me know!

In the interest of science tog jag faktiskt till Twitter för att få svar på frågan "vad händer egentligen när man mikrar yoghurt?", så här får du, Chriss:


@quicksilvre "it gets gross, other than that IDK"
@Ellociraptor "Hahha, how do you mean gross?"
@quicksilvre "it gets runny and clumpy, also I think any warm dairy
prodct is gross by deafult tho, haha"
@Ellociraptor "Interesting!! How come you know this? :P"
@quicksilvre "our cats are SO BAD and get into everything that's not
locked up in a cabine, the fridge, the microwave or the or the stove
@quicksilvre "when you haven't had coffee yet it's remarkably easy to
turn on the microwave that has yogurt and not coffee in it :-P
@Ellociraptor "AHAAA, I see X) Sounds awful"


Om du fick välja en person i världshistorien som skulle läsa din bok, vem skulle du välja och varför?
Oj, gud vad svårt! Men spontant skulle jag nog säga min morfar (som jag har tillägnat boken åt). Han gick bort när jag var elva, så det hade betytt mycket att få se honom läsa den, och höra vad han tyckte.

Brukar du skratta åt ditt eget skrivande? Vad är den roligaste meningen i Jag lever, tror jag?
Hahahaha, ja, ibland. Jag skrattar rätt mycket åt skämten i Jag lever, tror jag, faktiskt. Det roligaste skämtet är i slutet av boken (jag tror jag kan skriva det här utan att det är en spoiler), när Kims mobiltelefon håller på att dö, och hon tänker "I alla fall någon som är anständig nog att berätta det för mig".

Vem av dina karaktärer tror du skulle klara sig längst i Sasuke?
HAHAHAHAHAHA, ingen. Möjligtvis Johan, jag tror att han är lite av en sportfåne. Fast jag tror Moa hade klarat sig längst, mest på grund av jävlar anamma.

Jag lever, tror jag släpptes den 14e mars och går att köpa på CDON (om man söker på Chriss namn där får man även upp DVDn He-Man and Masters of the Universe så jag tycker att ni alla ska köpa den när ni ändå håller på), Adlibris och Bokus. Det tycker jag faktiskt att ni ALLIHOP ska göra för den är skitbra.

True story.

Inga kommentarer: