torsdag 12 februari 2015

Hur man hanterar refuseringar

Refusering nummer åtta (nio, om man räknar med det förlag som aldrig svarar) landade nyss i inkorgen. Woooooh. Ärligt talat blev jag mest irriterad för att jag haft en pissdålig morgon och refusering kom just som jag skulle på ett viktigt möte och kändes som ett väldigt dåligt omen.

Jag tänker använda den här gifen TILL ALLT.
Anyway, jag tänkte ge er mitt bästa tips för att inte låta refuseringarna get you down: skaffa större problem.

I somras, när jag väntade på svar från det första utskicket, jobbade jag som målare i trettio graders värme. Det var utmattande fysiskt, men rent psykiskt hade jag väldigt mycket tid att tänka och, tja, ni kan ju gissa vart dagdrömmarna gled. Mot att bli utgiven. Vilket, som ni kanske räknat ut, inte hänt ännu. Det fanns tid att bli besviken, även om det på den tiden var coolt bara att få ett mail från ett förlag, även om det var negativa besked.

De senaste tre refuseringarna har trillat in de senaste veckorna och de senaste veckorna har jag, in case jag inte nämnt det, stressat över mitt exjobb. Typ det faktum att jag har ett exjobb, men jag har inte kommit igång med det och jag har inte fått någon handledare vilket gör att jag inte är registrerad på kursen vilket gör att jag inte får något CSN vilket är AMAZING förstås. Det blev ännu roligare idag när jag fick ett mail om att jag har ett meddelande från CSN. Vad står i meddelandet? Jag vet inte, för bankID vägrar fungera så jag kan inte logga in och läsa det.

Så när jag har tusen andra grejer att stressa över och det dyker upp något så abstrakt som en refusering för något skit jag skrivit och försökt få utgivet (lol) då har jag knappt ens tid att bli besviken. 

Inser att det här inlägget låter fett bittert, men det är ärligt talat mitt råd. Skaffa andra saker att oroa er för. Det löser inte problemen men det känns bättre.

True story.

P.S. Till sist lyckades jag logga in med hjälp av personlig kod (visste ni att den kan skickas via SMS?) och fick tre rader som upplyste mig om att CSN inte kan betala ut pengar för jag är inte registrerad på mitt universitet. NO FUCKING SHIT!? D.S.

Inga kommentarer: