måndag 1 september 2014

Bokyatzy 2014

Bokyatzyt är officiellt över för i år, och tittar jag på Goodreads så ser jag att jag läste 42 böcker som fick vara med i utmaningen. Helt okej mängd böcker att läsa på tre månader, får jag väl ändå säga!

Här kommer listan med vad jag läste och vilka utmaningar jag klarade (de är fetstilta):

Genresommar (30p)
Deckare Cucko's Calling
Fantasy/Sci-Fi Svärdets makt
Klassiker The Sign of the Four
Samtida Skönlitteratur Den tomma stolen
Biografi/Memoar Coming Clean
Lyrik Tom Bombadills Äventyr
Fem böcker från olika länder (16p)
Tung Litteratursommar (15p)
Fackbok Lost Discoveries
Tegelsten (500 sidor) Fly Trap
Historisk roman Gudarnas blod
Mörka utsikter (13p)
Dystopi Insurgent
Krigsskildring (verkligt krig) Slakthus 5
Bok med ett svart/mörkt omslag Kaninhjärta
Sommarpaket (10p)
Deckare The Lost Symbol
Kalle Anka-pocket KAP nr 428
Klassiker A Study in Scarlet
Tjejsommar (10p)
Chick litt
Erotisk skönlitteratur
Feministisk
Lätt sommar (8p)
Grafisk roman World's Finest vol 1
Fan fiction (valfri, completed, minst 30.000 ord) Lobelia
Ungdomsbok Washington DC
Små utmaningar (3p/styck, max 1bok/kategori)
Reseskildring Alla monster måste dö
Tegelsten (över 500 sidor) Allegiant
En pocket Born to run
Ett loppisfynd I huvudet på Colin Fischer
Läsa om en bok Nu eller aldrig
Läsa en bok och sedan se filmen Jurassic Park
Följetång (minst 3, 3p/bok) Firelight, Vanish, Hidden
Läsa klart en tidigare påbörjad bok Runelights
Från bibliotekets topplista
En bok med orange omslag Vellum
Omslagsbild: ansikte i närbild On Writing
Bok med övernaturligt inslag Fågelbarn
Fanfiction (över 30.000 ord)
Kokbok (+1 för lagad rätt)
Barnbok Neverending story
Grafisk roman World's Finest vol 2
Ljudbok
Genrer (2p för första och sedan 1p/bok)
Deckare
Sci-Fi
Fantasy Själlös, The Adamantine Palace, The King of the Crags, Changeless, Blameless, Heartless, Timeless
Chick-litt
Dick-litt En man som heter Ove, Min mormor hälsar och säger förlåt
Romantik
Erotik
Klassiker
Lyrik
Historisk roman
Samtida skönlitteratur Kanada, Kaffe med rån
Ungdomsroman Gamer Girl
Facklitt
Biografi/Memoar The Pregnancy Project
Dystopi

Slutsumma: 139 poäng

Jämfört med förra årets 36 poäng måste jag påstå att jag är rätt nöjd med hur det här gick. Jag klarade inte alla småutmaningar, men det får väl bli mitt mål för nästa år helt enkelt!

True story.

Inga kommentarer: