onsdag 27 mars 2013

Karatetrött

Imorse vaknade jag av att telefonen ringde. Min ringsignal är ganska PAOW så man vaknar brutalt av den. Det var mitt jobb, gissade jag, så jag tar upp telefonen och bara okej Ell nu jävlar måste du låtsas som att du inte just vaknat kom igen, you can do it.

- Hej, det är Ellen.

På en gång börjar jag då ifrågasätta mig själv: fuck helvete, är det så man svarar i telefonen? "Hej, det är Ellen" alltså det låter ju grammatiskt korrekt men jag vet inte shit shit shit tänk om jag bara tror att det jag just sa är normalt telefonsvarande och så sa jag någonting skitkonstigt egentligen!?

Sen lyckades jag skärpa till mig tillräckligt för att typ ta hela samtalet (eller fuck do I know, jag minns inte vad vi sa...) och nu undrar jag... är det sådär det känns att vara full?

True story.

1 kommentar:

Svedski sa...

Att vara väldigt, väldigt trött (och/eller nyvaken) är ungefär samma känsla som att vara full :P Eller ja, i vissa lägen i alla fall XD