måndag 6 augusti 2012

Så ska det låta: Tarfala

Idag vandrade vi upp i bergen (dock verkar det inte bli någon toppbestigning, tråååkigt!), så Joachim och jag roade oss med att sjunga fjällvarianter av Disneysånger. "Känn en doft av jordnötter, den sveper tyst förbi..." var den första, baserad på det faktum att man inte får äta nötter på stationen. Efter det sjöng vi diverse schlagers, och självklart När vindarna viskar mitt namn, för... vad annars ska man sjunga i fjällen? :P

Dock tror jag den bästa (och det här har till och med våra klasskompisar, som vanligen inte uppskattar vår skönsång, hållit med om) var den här:


Du tror att i Fjällens vatten, är sjögräset alltid grönt
Du drömmer att vandra upp där, det är inte mödan lönt
Se dig omkring i dalen, här finns ingen ytlighet
Du kan bara bli besviken, det framgår med tydlighet!
Woohooh!
Berget är högt, berget är högt
Här finns det renar, och massa stenar
Berget är hööögt!
Och varför ligga på en strand?
Här finns en morän som bildat en rand!
Björkar som savar, och massa lavar
Berget är höööögt!


Sånt där man roar sig med i bergen...

True story.

2 kommentarer:

Linnea sa...

HAHHAA JAG ÄLSKAR LÅTTEXTEN

Ell sa...

Jag är så sjukt nöjd. X)