tisdag 12 juni 2012

Fältdugga

Alltså hade vi haft någon annan lärare hade jag varit så himla arg nu, men eftersom Micke är så jävla nice och allmänt chill så är jag inte det. Först fick vi höra att det inte var någon dugga på den här kursen, men sen när vi kom till Askö mindes han plötsligt att det visst skulle vara en. Man skulle känna igen lite arter, sånt vi gjort förr. Det var dessutom bara trettio arter som vi hade på labb, så det var egentligen inte svårt att lära sig dem (jag pluggade typ ingenting förrän igårkväll: innan dess lyssnade jag bara på andra som gjorde det, och lärde mig typ alla arter på det sättet).

Så kommer vi och ska göra duggan klockan tio idag och plötsligt blir halva gruppen omdirigerad till ett klassrum, där vi får en dugga med FRÅGOR. Egentligen inte svåra frågor, men eftersom jag inte pluggat kunde jag verkligen INGENTING. Jag menar, en av frågorna var varför Östersjön är stresskänsligare än Nordsjön och jag började svamla om hur Östersjön inte tränade yoga och drack för mycket kaffe ("Ja, Ellen tog det inte så jätteseriös, men hon fick en del poäng!" fick jag just höra att Micke sagt till Joachim,  haha!).

Andra delen av duggan var mycket roligare dock! Alla organismer från labbet ligger i små burkar som assistenterna placerat ut på olika platser runt om på området. Det var roligare än de andra arttentorna i haft, eftersom man fick klättra runt i båthus och upp på stegar och allt möjligt för att hitta alla arter. Jag vet inte, när hade ni senast en tenta där det fanns risk för att trilla i Östersjön liksom? :P Sånt tycker jag är nice!

Dessutom öppnade jag just fönstret och ropade ner till assistenten Nisse och han sa att jag fick alla rätt (vi är alla VÄLDIGT seriösa på den här ön). FUCK YEAH! Jag antar att den andra duggan inte var så viktig heller, så jag känner mig ändå rätt okej med det här. Som sagt, hade det var en annan lärare hade en surprisedugga aldrig varit okej, men Micke verkar inte ta någonting särskilt seriöst, så det fungerar.

Fast efter det här känns det helt okej att göra ett prank mot Micke. Vi hade tänkt sno hans säng och ställa den i utelabbet, eller i en båt, vi har inte riktigt bestämt oss en. Lyckligtvis är det alltid fotboll på TV, så vi vet exakt när han kommer att vara för upptagen för att märka något...

True story.

7 kommentarer:

Svedski sa...

Hahaha, du är störd! Yoga XD

Ell sa...

Men jag kom inte på något. XD

Julia (biogeo05) sa...

Hm.. känner igen det där. Fortsätt som du är:)

Julia (biogeo05) sa...

Det blir bra!!!

Ell sa...

Oj, missade det där! Vad roligt med en biogeo som kommenterar! :D

Anonym sa...

äh!!
glömt
va då
:)
..............
:[

Ell sa...

Haha, va??