måndag 29 augusti 2011

Save Japan's Dolphins (again)

På torsdag är det 1 september, vilket - TYVÄRR - i år igen innebär att den årliga delfinslakten i Japan börjar. Jag förstår inte riktigt hur de fortfarande kan hålla på med det två år efter The Cove, men uppenbarligen så behövs det mer än en Oscarsvinnande dokumentär för att stoppa den.

Om man är awesome, som Ric O'Barry, kan man åka till Japan nu i veckan för att protestera. Jag gissar att de allra flesta som läser min blogg inte har den möjligheten pga jobb, skola eller brist på pengar, och i så fall kan man istället skänka pengar till SavaJapanDolphins.org. Jag donerade 15 dollar, vilket blev 94 kronor: 10 dollar blir 62 kronor, och de flesta har nog råd med det. (Inte delfinrelaterat, men om ni tror att "en så liten donation spelar ingen roll", kan ni läsa det här blogginlägget.)

Låt oss hoppas att den här delfinslakten blir den sista (och ja, jag gör nog ett sånt här inlägg varje år tills det faktiskt blir den sista).

True story.

Inga kommentarer: