onsdag 15 februari 2017

What up, bitch?

Vet ni vad som suger? Mitt immunförsvar. Hah! Nu förväntade ni er säkert en djup observation och så var det bara del 547 i "Ell har blivit sjuk ... igen". Vilket jag alltså blivit. Men lite karaktärsutveckling kan vi ändå se - det är min tredje sjukomgång i år och första gången jag inte har feber. Bara your average förkylning som jag troligtvis snappat upp från en kollega (alla på mitt jävla jobb är sjuka ... I wonder why).

Bildkälla: http://tumblr.com

Bra saker? Igår åt jag en asgod vegansk chokladkaka med hasselnötter i (självklart var den svindyr, men jag var fan värd den). Martin och jag hade en Skypedejt och såg på Beware the Slenderman på HBO (bra dokumentär, mysig dejt). Jag var på en jobbintervju förra veckan och rekryteraren var supertrevlig och var allmänt peppande inför mitt fortsatta jobbsök om jag inte får den här tjänsten (vilket jag hoppas jag gör!!). Vi har fett fika på jobbet hela tiden för mina kollegor är nice. Moana var amazing.

Dåliga saker? Donald Trump är fortfarande president. Global uppvärmning är a thing. Bin dör??? Allt är jobbigt. Drömmer stressdrömmar eller mardrömmar i stort sett varje natt (classic topics: söp mig jättefull och började dejta nån obehaglig snubbe, fastnade i en hiss på MultiCon, tappade min telefon och hela glasskärmen lossnade). Tempo har lagt ner så jag måste gå längre än tjugo meter när jag ska sjukhandla.

Oh well. Vad ska man göra?

True story.

Inga kommentarer: