måndag 27 februari 2017

Too old to die young

Nu är jag officiellt för gammal för att joina 27 club och dö ung, för idag fyller jag tjugoåtta år! Okej, ens om jag gått och dött under det senaste året hade jag väl inte fått joina den, men i alla fall. Numera tänker jag sluta prata om live hard die young och embracea mitt liv som en gamling. Eller kanske inte. Måste man vänta tills man är trettio innan man kan göra det? Eller är det dags för mig att klippa mig och skaffa ett jobb nu? För jag kan tänka mig att göra en av de grejerna.

Idag firar jag genom att vara på jobbet. Wooow. Jag jobbar extremt sällan måndagar så det är ju givet att när jag väl gör det så är det på min födelsedag. Eftersom årets kalender matchar 1989s kalender betyder det även att jag är född på en måndag. Ärligt talat tycker jag inte det är den mest chockerande saken jag insett i år. Hela mitt liv är som en måndag. Typ ...


Mest firade jag i helgen. Martin var här och jag lyckades få lördagen ledigt, så det var jättenice. Han gav mig amazing presenter, som den fina LED-tavlan man kan skriva på, och en 3D-utskriven bulbasaur som är som en kruka för pyttesmå växter. Dör lite. Sedan gick vi på bokrean och avslutade med att åka hem till mina föräldrar, käka nachos och glo på Mello tillsammans med min familj. Fett mysigt liksom. Nästan som att man är en normal person som är ledig på normala tider och har ett normalt förhållande!

Idag ska jag avsluta dagen med käka falafel och ta ett bad (och käka chokladbollar i badet). "Det gör du ju jämt!" sa min kollega, vilket är sant. Att vara tjugoåtta har clearly inte gjort mig till en mer spännande människa, men så kan det vara. Once you know what you like, well there you are, som farmorn i Moana så fint uttryckte det.

Imorgon firar jag och Martin tio år som ex, vilket är fint (eller ja, att han dumpade mig dagen efter min artonårsdag var väl inte jättefint). Vet inte riktigt om det finns nåt Hallmark Greeting Card för det, men det borde det faktiskt göra. Antar att jag får nöja mig med att skicka en dryg sticker på Messenger, typ med nån dinosaurie som får en pungspark.

True story.

Inga kommentarer: