söndag 9 oktober 2016

Review: Lilla stjärna

Lilla stjärna Lilla stjärna by John Ajvide Lindqvist
My rating: 3 of 5 stars

Alltså hur kan det ha tagit mig två veckor att läsa den här,  jag måste styra upp min läsning. Det var inte för att boken var dålig, jag hade bara ingen lust att läsa av någon anledning. Fast hade boken varit amazing kanske det hjälpt… 

Jag menar, jag gillade den, men … nu när jag är klar vet jag inte vad den försökte säga mig. Det fanns några övernaturliga element i den men de utforskades inte alls och på ett sätt boken kanske varit bättre utan dem? Eller var de där alls? Jag vet inte, ärligt talat. 

Eftersom karaktärna var födda bara några år efter mig gillade jag att läsa om deras liv online, för det gjorde mig nostalgisk för tiden jag växte upp. Jag gillar också vänskapen mellan de båda flickorna av samma anledning. 

Men det som utspelade sig på Skansen (både första sidan och slutet) var för överdrivet för mig och det var alldeles för mycket ur en pedofils perspektiv för att jag ska kunna hylla boken.

View all my reviews

True story.

Inga kommentarer: