lördag 27 augusti 2016

Review: Harry Potter och dödsrelikerna

Harry Potter och dödsrelikerna Harry Potter och dödsrelikerna by J.K. Rowling
My rating: 5 of 5 stars

Alltså, efter nio år borde jag inte gråta så mycket över den här boken, eller så borde jag åtminstone vara smart nog att inte läsa de sorgligaste delarna offentligt. Men nej. Jag är en idiot, så jag grät och jag läste både Dobbys död och allt från att trion anländer till Hogwarts och framåt medan jag åkte kommunalt.

Det värsta var, alltså jag menar, jag vet att några dela kommer få mig att gråta så jag försöker stålsätta mig själv och när alla de är över, Voldemort har besegrats och allt är (nästan) väl, så går Harry till rektorns kontor och jag tänkte att nu blir allt bra men jag hade HELT glömt att alla porträtten av rektorerna applåderar när Harry går in och herrejävlagud det fick mig att börja storgråta igen typ.

Så om ni såg en konstig tjej som grät över en bok på tunnelbanan tidigare i veckan, så var det jag.


True story.

Inga kommentarer: