tisdag 16 augusti 2016

I ain't afraid of no ghosts

Alltså jag har känt mig så omotiverad på sistone. Eller ja, omotiverad kring vissa saker: jag har blivit skitdålig på att blogga och knappt varit inne på Habitica - tidigare en av mina favoritsidor - de senaste veckorna. Jag vill skylla på sommaren och att allt är ostrukturerat, men alltsåååå, jag jobbar ju mer än vad jag gör resten av året på sommaren så borde väl ha extra mycket att strukturera? I don't know.

Okej, bloggandet är väl kanske på grund av att det jag allra helst vill blogga om är något som jag för tillfället försöker hålla lite hemligt, men det är ju inte bara det. Orkar knappt skriva bokrecensioner och när jag gör det kan det dröja flera dagar innan jag pallar översätta dem. Mitt vanliga skrivande ska vi inte ens prata om ...

För övrigt tror jag hemlighållandet går extremt dåligt, lite sådär the world's worst kept secret, men det är ändå skillnad på en hemlig grej som alla vet eller gissar sig till och någonting som man officiellt går ut med. Tänker jag. Men vad vet jag? Kanske grovt överskattar hur intresserade andra människor är av mitt liv, bara för att jag själv suger åt mig skvaller som en svamp ...

På senaste tiden har jag sett Ghostbusters fyra gånger, och jag tror jag lätt kan säga att det är min nya favoritfilm. Älskar typ allt med den, och får jag inte en uppföljare ligger någon jävligt risigt till is all I'm saying. Har hört några haters, men jag tror fan word of mouth är bra för den, det har varit fler och fler personer i salongen varje gång jag sett den och typ alla jag känner tycker den är amazing. Och det är den ju.

Aja, idag har jag tråkigt på jobbet trots att alla kaosar runt mig (hela infon är nedpackad i lådor eftersom de ska bygga om lite imorgon), och har gjort massa nya fina spreads i min Bullet Journal. Livet känns redan mer organiserat!

Vet inte vad jag vill ha sagt med det här inlägget. Tror jag börjar bli lite hungrig. Tur jag ska få rast snart ...

True story.

Inga kommentarer: