onsdag 31 augusti 2016

Review: Harry Potter and the Cursed Child

Harry Potter and the Cursed Child Harry Potter and the Cursed Child by J.K. Rowling
My rating: 4 of 5 stars

Det här känns ju väldigt mycket som en publicerad fanfiction (nej, det var orättvist av mig, de flesta publicerade fanfictions är mycket sämre skrivna än den här), men poängen med en bra fanfic är att den använder alla dina favorittropes och även om det här kanske inte var berättelsen jag ville ha eller förväntade mig från en uppföljare till Harry Potter ... så har den med ALLA mina favorittropes och jag älskar den för det.

JAA, tidsresor är dåligt och töntigt och bla bla men fuck it, JAG ÄLSKAR DET. Jag älskar när folk reser tillbaka i tiden, förstör den nuvarandra tidslinjen och måste fixa det. Jag äääääälskar när någon inte blir född på grund av det. Jag älskar älskar älskar ÄÄÄLSKAAAAAR när ens OTP så uppenbart är meant to be I VARENDA VERKLIGHET TILL OCH MED DE DÄR DE INTE BLEV IHOP TILL EN BÖRJAN! FUCK YES, ge mig all den skiten!! Och den här berättelsen gjorde det.

Det är bullshit att vissa andra par inte blev canon dock. Och jag är fortfarande extremt skeptiskt till exakt hur titelns barn blev till, men ... jag gillar storyn, det känns inte som att jag måste förkasta den och jag måste skaffa biljetter till att se den jävla pjäsen någon gång.


True story.

Inga kommentarer: