tisdag 1 januari 2013

2012/2013

Well, som vanligt ska jag väl summera böckerna jag läste. :D

År 2012 läste jag...
  • 41 böcker, samt 11 ljudböcker, av 21 författare
  • 4 böcker, samt 11 ljudböcker, på engelska
  • 16 manliga författare
  • 6 kvinnliga författare
  • 25 böcker, samt 10 ljudböcker, av manliga författare
  • 16 böcker, samt 1 ljudbok, av kvinnliga författare
  • 10 författare jag inte läst innan
  • 16 böcker, samt 5 ljudböcker, jag inte läst innan
  • 5 böcker som inte var fiction
  • 4 radioteatrar
  • Mest läst: Meg Cabot med tio böcker (sedan Michael Coleman med 8)
  • Inte klart: The Andromeda Strain av Michael Crichton (jag skyller det på boken: den väger för mycket för att släpas runt på!), Sagor från Midgård av JRR Tolkien (nyss börjat på), och Dinosaurs - A Concise Natural History av David E. Fastovsky och David B. Weishampel (det är en lärobok som jag bara har i PDF-format, så det lär nog ta ett tag ;)

Helt okej, måste jag säga!

Såklart har jag även lite nyårslöften:
  • Blogga mer (jag har varit SÅ tråkig det här året, nu får det fan bli ändring på det!)
  • Jogga mer (see what I did there?)
  • Redigera mera (jag SKA bli klar med andra redigeringen, och helst tredje också)
  • Läsa 50 böcker
  • Läsa alla History of Middle-Earth-böckerna (DÄR har vi en utmaning, för det är tolv stycken, och bara de två först finns på svenska!)
  • Kryssa av något från The Bucket List
Och sen ska jag se massvis med film på bio, för HERREGUD, vilket filmår! Django Unchained, Iron Man 3, JURASSIC PARK i 3D, Man of Steel, Dumma mej 2, Kick-Ass 2, Thor: The Dark World, Catching Fire, och så avslutas det med Hobbit: The Desolation of Smaug. Vet inte riktigt hur 2013 kan toppa 2012, men det verkar som att det gör det. Taggaddd på det här året med andra ord!

True story.

Inga kommentarer: