söndag 18 september 2011

TV-kanaler

Idag har jag sett på Disney Channel nästan hela dagen (hade en kort period då jag var vuxen och veckohandlade mat också. Och så såg jag lite på Animal Planet). Känns som att vara, ehh... 19 igen. Jag borde kanske sagt liten, men jag vill minnas att 19 var åldern då jag tittade på Disney Channel som mest (sen tröttnade jag när vi bytte TV-bolag och de bara sände till 22. Och dessutom var allt dubbat: något som jag nästan skäms för att säga att jag vant mig vid nu. X).

Att skaffa många kanaler har visat sig vara ett fett bra beslut faktiskt: ettan, tvåan, fyran och sexan räcker fan inte (det hade kanske gjort det på gymnasiet när man bara kollade på sexan, men den är inte lika nice som den en gång var. På gymnasiet var sexan nästan en livsstil!). Nu har jag fått välja åtta kanaler själv (utöver de som är gratis), men jag har ett problem... jag tittar bara på sju av dem! Trean, femman, MTV, Disney Channel, Animal Planet, Discovery Channel och TLC ser jag på mest hela tiden, men TV4 Sci-fi som jag också valde har jag inte sett på en enda gång. Och då känns det ju dumt att ha valt den. Så ja, mitt white-whine-proble är att jag inte vet vad för TV-kanal jag ska välja istället. MITT LIV ÄR SÅ JÄVLA SVÅRT. Ska kolla igenom kanallistan och se vad jag kan välja...

(Får dessutom alla Canal+-kanaler gratis i ett halvår. MY LIFE IS AWESOME, ok?)

Inte för att folk någonsin svarar när jag ställer frågor i bloggen, men ändå: vilken är er favoritkanal/kanalen ni ser mest på?

True story.

2 kommentarer:

Svedski sa...

Min favoritkanal är dattan! Jag tror att vi har ettan, tvåan och fyran, men vår (Jörgens) skitstora TV är inte inkopplad. Annat än till min dator då. Tanken är att även Jörgens dator ska vara inkopplad. Det är bara just nu bara kopplad till högtalarna. (När vi kollar på film på tv:n via min dator kommer ljudet från de små stereohögtalarna jag har som datorhögtalare.) Nu ska vi kolla på ännu ett NCIS-avsnitt på TV:n! :D

//Charong

Ell sa...

Hah, ja, så hade min bror med. TVn som en extra skärm. Själv har jag en DVD med USB-funktion för att se saker på TVn som man lånat lagligt på internet! ;P

Känner att TV-kanaler är bäst när man inte riktigt vet vad man vill se. Då är det perfekt med ett maraton på Disney Channel eller MTV. Någon annan väljer åt en... :P

APROPÅ ingenting, borde inte vi ta en fika någon gång?