måndag 20 mars 2017

Review: The Martian

The Martian The Martian by Andy Weir
My rating: 5 of 5 stars

Okej, ni kan läsa min andra recension för jag står fortfarande för den, jag ville bara berätta en historia nu. Igår, ett par dagar efter att jag läst boken, fick jag chansen att testa ett par VR-glasögon. Det var awesome. Jag spenderade tid i Island med att leka apport med en robothund och dog medan jag försökte fixa en Portal-robot. Ett spel jag körde heter The Solar System och när man spelar är det som att man går runt i solsystemet, omgiven av stjärnor och planeter som cirklar runt solen.

Grejen är, att förutom att vandra runt bland planeterna, så kan man plocka upp och titta på dem. Och vad viktigare är, man kan flytta dem. Så, med den här boken i färskt minne, fann jag ett enormt nöje i att lyfta upp Mars och kasta den så långt bort från solen och de andra planeterna som möjligt, samtidigt som jag tänkte "det där var för Mark Watney, ditt gigantiska röda rövhål".

Anyway, jag älskar fortfarande boken och filmen, läs och se om ni inte gjort det redan.


True story.

Inga kommentarer: