torsdag 19 juli 2012

You're deep in love, but you're deeper in the woods (har inget med inlägget att göra)

Varenda dag den här veckan har känts som... mount Everest? Skitjobbig. Alltså inte när jag varit mitt uppe i dagen, men INNAN, när man ska lägga sig kvällen innan.Vanligtvis är onsdagskvällar när jag blir överoptimistisk och bara "NERFÖRSBACKE FRÅN OCH MED NURÅ! EFTER TORSDAG KOMMER FREDAG WOOOH". Inte igår dock, då kändes två jobbdagar till som det absolut jobbigaste jag kunde tänka mig. Och då har jag inte ens haft en jobbig vecka innan! Jag jobbade två timmar i måndags, och igår fick vi sluta två pga regn.

Idag var inte ens jobbig. Det kan ha att göra med att jag lyssnade klart på Bilbo (de sista typ tre timmarna), för det blir så mycket lättare att jobba med en ljudbok. Man kan nämligen inte tänka när man lyssnar på ljudböcker, för då missar man vad som händer, och ni anar inte hur skönt det är att få en lång paus från mitt eget huvud ibland. Speciellt när man jobbar, för vanligtvis finns det ju inget annat att göra där än att tänka för mycket.

Åååhh, och efter jobbet idag så tåg jag bilen till Skavlöten och sprang deras 2,6 km-spår, och sedan passade jag på att bada för första gången i år! Lite kallt, men fett nice. Fast dock skandal att det tog mig till mitten av juli innan jag badade, jag som älskar det. Okej, bättre än 2008 då jag inte gjorde det alls, men ändå. Eftersom jag ska spenderade tre veckor på västkusten och vägrar bada bland maneter, så lär det inte bli så mycket mer badande i år heller. Trist.

Aja, men nu är det bara imorgon kvar! Jag ska lyssna på Stardust (som praktiskt nog är 6,5 timmar, vilket blir nästan hela arbetsdagen om man pausar under rasterna), så det är nog inte så farligt. Efter det är jag ledig en hel vecka då allt nice händer: bröllop, Batman, Liseberg, Springsteen... så mycket awesomeness på knappt sju dagar! :D

True story.

Inga kommentarer: