måndag 24 april 2006

Tio saker att göra innan jag dör

Många människor brukar ju ha mål och mening med sina liv, eller hur? Jag menar, man hittar ju att-göra-innan-jag-dör-listor överallt, känns det som, så jag tänkte att jag lika gärna kan göra en själv. Så här kommer alltså tio saker som jag måste göra innan jag dör:

  1. Skaffa en oxpiska, och lära mig att använda den
    Oxpiska, eller bullwhip, är ju det ultimata verktyget, och dessutom har ju både Clintan (i High Plains Drifter, som jag visserligen inte sett, men planerar att se… snart) och Harrison Ford (Indiana Jones, duh) bevisat att det är det mest macho sättet att spöa folk på.
  2. Slänga mig in i baksätet på en bil och skrika ”Go, go, go!” och höra hur däcken skriker när chauffören drar iväg
    Självklart måste det ju finnas en bad guy som skjuter på en också, och helst ska man ju hålla i ett viktigt föremål (en stor diamant, eller en portfölj typ) som man snott från dem också.
  3. Gå på en Backstreet Boys-konsert
    Iklädd en ”Boybands must die”-tröja ska jag stå längst fram och kunna alla texter. Och sjunga med inlevelse.
  4. Ställa upp i American Idol
    Mest för att jag älskar Simon Cowell, men också för att jag gillar USA, och dessutom är det ett kul program.
  5. Ramma en lastbil – och överleva
    Zackrid hade någon mysko idé om att det där var något som Indiana Jones skulle kunna göra, men det lät coolt, så jag gör det nog själv!
  6. Skriva brev till Harrison Ford
    Själva grejen är inte att skriva brevet och skicka det och tjafs, det kan ju vem som helst göra, utan poängen vore ju att få SVAR.
  7. Köpa moonboots och leva på nudlar en månad
    Jag kommer inte ihåg vem, men det var Malin eller Karro som hade läst något i någon tidning där en tjej sagt att innan man dog skulle man köpa jättedyra skor och leva på nudlar en månad: just då var det inne med moonboots och sedan dess har jag sett det här som ett av mina livsmål.
  8. Ta MC-körkort och skaffa HD
    Motorcykel är manligt, HD är manligt, JAG är manlig. Behöver jag ha några fler anledningar?
  9. Svara ”I know” när någon säger att de älskar mig
    Två krav: Det måste vara en kille, och han måste vara mörkhårig. Han Solo-färgat hår, liksom (och samma längd! <3).
  10. Kopiera Leias frisyr
    - på ett snyggt sätt, alltså! Överallt ser man dåliga Leia-imitationer, men jag ska bli en bra! Och dessutom ska jag inte ha det bara en dag, nej, minst ett halvår annars räknas det inte!

And that’s enough of that shit.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte testa att slå upp någon i telefonkatalogen, skicka ett foto på dig själv och kräva svar? ;D Kan vara roligt att hinna med, haha!

Ser ut att vara bra saker du ska göra iaf. ;)

Ell sa...

Haha, jo, det har du fan rätt i, du anonyme främling. :P

Jao! :D

Anonym sa...

GO FOR IT!

Ell sa...

Like hell I will! :D