torsdag 6 april 2006

The Mystery of MissingNo

(Det här skrevs först på Helgon, men jag flyttade det:)

Nu har jag suttit i flera timmar och bara läst om fusk, buggar och självklart massor om M och MissingNo till pokémon. Och det är inte för att jag är en pokémon-nörd, utan för att jag är så extremt fascinerad av buggar. Det finns ju en bugg i Microsoft Word som INGEN vet varför den finns, inte ens Bill Gates, som man kan få typ enorma summor pengar om man löser, har jag hört.

Ja, nu googlade jag fram den; skriv in "=rand()" och tryck sedan på enter, så kommer en mening dyka upp som man använder typ för att lära sig att skriva på maskin, skriven massa gånger. Skriver du 100 mellan parenteserna kommer det upp 500 gånger, typ.

En annan intressant grej är att om man skriver... jag minns inte vad, om det var att man skulle skriva "blue" med röd text, eller "red" med blå text, och sen går in på "Hjälp" - "Om Word" och klickar på Word-ikonen, och så kommer man till ett pinball-spel. Körde det hur många gånger som helst när jag gick i sexan, eller nåt, och rykten (opålitliga) säger att det finns en flygsimulator eller nåt sånt, i Excel.

http://www.eeggs.com/items/763.html Här finns en länk om hur man ska göra, men det krävs att man har Word -97, så jag råder er alla att besöka valfri högstadie-skola och testa det hela, för där lär det inte ha hänt något i utvecklingen de senaste åren...

Och den här texten vart alldeles för bra för att läggas ut på Helgon, jag skriver den som blogg istället. Då kan ju folk dessutom kommentera det, jag lovar att jag inte är den enda som är liiiite intresserad av såna här saker. ;)

Tillägg: Jag har också kollat upp massor om hur man ska göra för att fånga Mew i pokémon red eller blue, och har fått reda på ett sätt som uppenbarligen ska funka. Men det är det coolaste, utan det jag gillade var att man fick en förklaring på HUR den "buggen" (det är en bugg, för egentligen kan man bara få Mew genom att antingen ha den japanska versionen, fånga alla pokémon och sen gå och prata med en kille i Nintendo-byggnaden, eller genom att träffa på Nintendo-folket och få en inlagd på sitt Gameboy, ELLER genom att skaffa någon fusk grej som man ska skriva in koder i, och på så sätt få den, men ändå) fungerade på ett ställe, och det var dels cool att det faktiskt fanns en förklaring, och dels enkelt att förstå, så då kände jag mig säkrare på att det inte ska fucka upp spelet. ^^

That's enough of that shit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mew funkar att fånga i Engelska versionen också. Man har en abra och teleporterar sig ifrån en tränare i Mistys stad, och går upp kickar en slowpoke och går upp på bron igen så möter man Mew. Finns på youtube.