torsdag 9 maj 2013

Bofur och Nori flyttar in

Jag har blivit med marsvin. :D Det var, eh, hyffsat spontant? Jag har funderat på det i flera månader, men så bestämde jag mig förra veckan för att köra på det och sen var iofs planen att vänta lite och spara ihop pengar men sen hittade jag en annons med the cutest things ever på Blocket och råkade slå till. Så idag var jag i Nynäshamn och hämtade dem. ˆˆ


De heter, självklart, Bofur (den bruna) och Nori. Because that's how I roll helt enkelt. Hon som sålde dem hade tagit över dem från sin syster (som inte fick ha marsvin i sin lägenhet) och sa att fast hennes syster gett dem namn hade hon aldrig kallat dem något särskilt. Men oavsett hade jag tänkt ge dem egna, Hobbit-inspirerade namn.


Jag körde hem dem i den här buren som de hade bott i, och sen dumpade jag dem i min lägenhet och drog iväg för att köpa allt man behöver. De var rätt stressade och gömde sig mest i lådan (Nori var visserligen ute när jag tog den här bilden, men han satt helt still och stirrade på mig, så tror inte han var särskilt nöjd med tillvaron).


Efter att ha skruvat ihop en IKEA-möbel (det gick inte så bra och sen insåg jag att jag ändå inte kunde ha den till det jag tänkte, men jag ställde den på ett annat ställe i lägenheten och det blev skitbra så det var ändå väl spenderade pengar... ehhh min brors pengar, jag har inte fört över dem än, OOPS), fick de flytta in i sin nya bur, som är mycket mer nice. De har gömt sig i huset ganska mycket, men nu har de kommit ut och hetsätit hö och nu ligger båda två och chillar i spånen så jag tror de börjar lugna ner sig. Mina bebisar. :D


Jag funderar på att möblera om lite i lägenheten och ställa dem på ett annat ställe, men jag tror jag ska vänta med det tills de är lite mer bekväma. Det fungerar i alla fall som det är nu, vilket väl är det viktigaste. ˆˆ

True story.

Inga kommentarer: