onsdag 9 mars 2016

Nintendo Book tag

Hittade denna hos Bam, så nu kör vi.

1. NES (Nintendo Entertainment System): Nämn en klassiker som du vill läsa.

Pride & Prejudice. Jag har inte läst någonting av Jane Austen, vilket är pinsamt, och zombievarianten har fått mig att vilja ta tag i den. Inte för att jag läst den eller tycker den verkar bra, men blir så provocerad av att nån random snubbe tror sig kunna göra en bättre bok än en av de mest kända kvinnliga författarna genom tiderna. Give me the confidence of a mediocre white man ....

2. SNES (Super Nintendo Entertainment System): Nämn en uppföljare som du gillade mer än första boken.

Doctor Sleep av Stephen King. Ok att The Shining-boken är mkt bättre än filmen (sorry filmnördar(, men Doctor Sleep är verkligen den bästa fristående uppföljaren jag läst, typ ever.

3. Nintendo 64: Nämn en bok som revolutionerade sättet du ser på världen.

Alltså jag kommer verkligen inte på nån. Lättare att komma på filmer for some reason?

4. Gamecube: Nämn en populär bok som du inte gillade lika mycket som alla andra. 

Den Femte Vågen av Rick Yancy. Uppföljaren var ännu sämre.

5. Wii: Nämn en ny favoritbok.

Får väl säga The Martian, då!

6. Nintendo Power: Nämn din favoritserie när det kommer till grafiska romaner eller en annan serie som du gärna skulle vilja läsa.

Ehhh, jag gillar New 52 Batgirl? Fast ligger några år efter där ...

7. Super Mario: Nämn en karaktär som du skulle vilja stampa hårt på som om den vore en Goomba.

Känns som att jag hatar karaktärer mest hela tiden men nu kommer jag inte på en enda? Men finns ett par karaktärer i YA-böcker som skulle behöva en rejäl jävla bitchslap tbh.

8. Zelda: Nämn en nyare fantasybok som du anser ha potential att bli en modern klassiker.

Tråkar och säger Game of Thrones som alla andra.

9. Samus Aran: Nämn din favorit sci-fi-bok eller en du hemskt gärna skulle vilja läsa.

Min favorit är nog forever Jurassic Park. Det är den typen av sci-fi jag gillar att läsa, snackar vi mer "nu chillar vi i rymden och i olika världar"-sci-fi tycker jag att TV eller film är ett mycket bättre medium för det.

10. Pokémon: Nämn bokserieutgivning som du gärna skulle vilja samla på.

Jag skulle vilja ha alla HP-böcker på engelska i vuxenutgåvan (för barnutgåvan är så jävla ful att jag skäms för att ha dem framme typ) eller såklart i den nya illustrerade. Annars har jag alltid velat ha alla History of Middle-Earth-böckerna, men det är ju tolv stycken så det är skitdyrt att köpa.

11. Donkey Kong: Nämn en bok med originella karaktärer.

En bön för Owen Meany. Mest för att Owen Meany själv är en av de mest originella karaktärerna jag någonsin läst om. Han är amazing.

12. Nintendo Fandom: Nämn ditt favorit-Nintendospel.

Mmmm, pokémon röd. Älskar typ alla pokémonspel men det kommer alltid ligga lite extra nära hjärtat.

True story.

2 kommentarer:

hanna sa...

Blir också sjukt provocerade av snubben som läste Pride & Prejudice, ett fantastiskt exempel på Austens förmåga att se och ironisera över sin samtid, och ba "blir bättre med zombies lulz".

Ell sa...

Hanna: HAHAH, men ja! Så nu känner jag att jag vill läsa den för att kunna properly störa mig på zombieversionen. Zombies är så jävla tråkigt också. Så 2009.