tisdag 7 juli 2015

Sommarläsningstag

Läser mkt just nu så måste pressa ur mig inlägg om jag ska hålla min "ett vanligt inlägg per recension"-grej. Hos Chriss hittade en annan rolig lista om ... BÖCKER. Åh, nu svimmar ni säkert av chock. Förlåt. Gå ock drick vatten.

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Det här är min att läsa-hög just nu (eller bilden är från förra veckan, har tagit mig igenom några böcker sedan dess!), och allt ska väl hinnas med i sommar (helst i juli ;), så att jag kan få höga poäng på bokyatzyt! Får jag bara välja fem blir det Vild (som jag läser nu), Dinosauriejägarna, Bärnstenskikaren, The Girl Who Circumnavigated Fairyland In A Ship Of Her Own Making och Vi måste slutat ses på det här sättet.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i? 
Den nya Bridget Jones. Är lite sur över att Helen Fielding har haft ihjäl Mark Darcy, men å andra sidan älskar jag verkligen de första två böckerna och nu har jag ju köpt den så då måste jag väl läsa den.

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
På balkongen! Eller, om det är sol där, på golvet framför balkongdörren så att det är som att vara ute men ändå ingen sol. Det är det bästa.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
Förutom där så på sängen, på tunnelbanan och kanske på jobbet också under riktigt slöa dagar.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Har ärligt talat taggat Vild sedan jag såg filmen så jag hoppas på den faktiskt. Tyckte den var fett bra när jag läste den.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar? 
Oj, vilken press. Har just nu läst de första tre böckerna i Kresten (The Raven Cycle), som är fett bra och magiska, så får nog ta och säga dem faktiskt.

7. Strand eller hängmatta? 
Usch, inget. Strand är det värsta jag vet (om man inte badar!) och hängmattor känns som alldeles för mycket jobb. Föredrar att ligga på gräset, i skuggan, med något att dricka.

8. Deckare eller roman?
Vadfan betyder "roman", är inte det bara en bok???? Typ som att fråga om jag föredrar Ben&Jerry's eller glass eller vadå? Är hur som helst inget deckarfan så får välb li roman.

9. Favoritgenre?
Läser allt med drakar. Men ok, fantasy och young adult är bra skit. Gärna kombinerat.

10. Tagga 3 andra!
Nej.

True story.

2 kommentarer:

Chriss sa...

I hear ya, jag har alltid tänkt att Bridget Jones och Mark Darcy kommer end up together och så går Helen Fielding och dödar honom?! Mkt upprörande. Men du får berätta ifall den var bra sen!

Ell sa...

JAA, men eller hur??? Fattar inte hur hon kan göra så mot oss.

I will!