söndag 26 juli 2015

Kaoshelg

Lite fint väder och 25+ sol skulle inte sitta fel. Inte för att JAG vill ha sånt väder, jag hatar för fan när det är varmare än 20 grader ut, men det skulle kanske lugna ner sig lite med besökare på museet och då skulle man kanske få en lugn jobbdag istället.

De senaste dagarna har verkligen inneburit totalt kaos: idag hoppades jag nästan att ett brandlarm skulle gå så att vi var tvungna att evakuera alla, men så blev det inte. Det var väl egentligen bra, men det finns roligare saker att göra än att guida när det är smockfullt på museet. Jag gör det hellre en dag med rimliga mängder besökare.

Och igår var det så mycket att göra att jag hann ta en rast på hela dagen typ. Sen ska väl påpekas att en del av jobbet går ut på att titta på film eller att sitta framför en dator där man kan kolla tumblr, så det är ju inte direkt jobbigt, men jämfört med de dagar när det går typ en halvtimme utan något att göra var det rätt hektiskt. Eheheh.

Fick dessutom ta bort ett pass nästa vecka för annars skulle jag jobba åtta dagar i streck och det är visst inte helt lagligt. Eheheh. Nämnde det för en kollega som sa "ja, men det är det ju! Det kanske var därför jag inte fick jobba mer ...". Känns ärligt talat ändå som ett ganska okej problem att ha?

True story.

Inga kommentarer: