torsdag 19 maj 2016

Review: Egenmäktigt förfarande

Egenmäktigt förfarande Egenmäktigt förfarande by Lena Andersson
My rating: 2 of 5 stars

Ännu en bok som kunde lösas med lesbiskhet.

Ärligt talat, jag fattar inte!? Den ska vara ~*oh so relateable*~ och ja jag kan väl relatera lite för wow var jag sådär när jag var arton och kär men för allt i världen säg att det inte fortfarande är så när man är kär i trettioårsåldern!!?!??!?!?! Jag vet att Sex and the City vill att jag ska tro det men det var på fucking 90-talet, vi är väl över det nu? Ester är så jävla jobbig och jag spenderade hela boken med att vilja fucking SLÅ henne i ansiktet och skrika att hon skulle get sin shit together för vad i helvete är hennes problem!? Ja han låg med dig och han var ett svin men det var du som blev kär i honom efter att ha pratat en gång och dumpade din pojkvän för honom och all sån skit? Du kan inte hålla honom ansvarig för att ha fuckat upp hela ditt liv även om han var ett svin eftersom du gjorde allt det innan du kände honom.

Jag vill inte att livet ska vara såhär. Jag vägrar. Jag gillar tjejer och killar men om det är så här relaterabara straighta romanser är så är jag fucking out.


View all my reviews

True story.

Inga kommentarer: