onsdag 10 juni 2015

Jobb

Förra veckan hade jag så jävla mycket att göra. De enda dagarna utan något planerat vad fredag och söndag, vilket säkert är en helt normal vecka för vissa, men för en introvert som mig var det lite väl mycket att göra.

Därför var det så skönt när jag vaknade i måndags och insåg att jag faktiskt hade tre dagar utan någonting planerat framför mig. Eller ja, ikväll har jag årsmöte med brf, men förutom det var det liksom ... ingenting. Jag hade knappt något skolarbete att göra. Så skönt.

Imorgon har jag dock skit att ta tag i, för då ska jag på inlärningsdag på Naturhistoriska! Efter att ha jobbat som guide i två år ska jag nu bli museivärd och få jobba med allt annat också. Det gör att jag faktiskt har ett ordentligt sommarjobb och det innebär ...

ATT JAG INTE BEHÖVER JOBBA MED PAPPA.

Alltså jag har inget emot att jobba med min pappa för han betalar asbra, meeen jag hatar att gå upp sex (eller tio i fem, som förra sommaren) för att sen utföra hårt fysiskt arbete i varma kläder i åtta timmar. Det är fan inte kul. Speciellt inte när det är 30 grader ute.

Men inte i år! I år blir det att jobba på museumet, och där trivs jag redan asbra så jag tror inte det kommer vara särskilt jobbigt. Efter att ha glidit omkring hemma utan något att göra egentligen sedan typ januari ska det faktiskt också bli ganska nice att ha någonstans att vara på dagarna.

Iaf den första veckan. ;)

True story.

2 kommentarer:

Svedski sa...

Jag älskar att "skriva masteruppsatts" är samma sak som "inget att göra" för dig XD

Ell sa...

Sscccch, vi har alla våra prioriteringar. X)