söndag 29 juli 2012

Ellen i fjällen (åh gud, jag är redan trött på det...)


Exakt sådär kommer jag att spendera de kommande elva dagarna. Eller kanske inte. Det är mitt i sommaren nu, man åker kanske inte så mycket skidor nu. "Men det är snö där", säger alla till mig, och jag bara "ja, jo, vi ska ju studera glaciärer så jag liksom... antog det".

Jag vet inte, ska jag illustrera vad som troligast kommer hända med hjälp av en Markoolio-video så blir det nog den här:


MEN VAD FAN HÅLLER JAG PÅ MED!? Jag skulle ju för fan inte blogga om Markoolio nu. Men jag antar att när man tänker "jag behöver en titel till ett blogginlägg där jag ska berätta om hur jag drar till fjällen" finns det inte så många fler sätt det kan sluta på.

"Åt helvete norrut" kan man säga att jag ska. Tarfala är kanske inte så långt man kan komma, men det är fan i mig inte så långt ifrån Treriksröset. Det blir en jävla bit att åka, som ni kan se här på kartan:

4 och 6 är samma, och 5 är Tarfala forskningsstation.
ÅT HELVETE NORRUT, som sagt. Och det där är bara ställena vi ska sova på, vi ska göra två stopp på vägen imorgon, och ytterligare några de andra dagarna. Det kommer bli mycket av allt känner jag: mycket bussresande, mycket gående, och mycket natur.

Om vädret är med oss ska vi klättra upp på Kebnekaise, och jag hoppas verkligen, verkligen vi får det. Jag har velat göra det sen jag var jag vet inte hur liten! Dessutom lär det bli så jävla segt där uppe i Tarfala om det är dåligt väder, så det är ju en annan anledning att hoppas.

Min plan har ju varit att blogga då och då som jag brukar göra på exkursioner, men nu verkar Hotmail inte vilja mobilblogga som jag brukar. Jag postade ett blogginlägg om Liseberg i torsdags (de har nämligen ett testsäte vid Balder), men det har fortfarande inte postats. Trots att jag försökt två gånger! Så det kanske inte blir några blogginlägg under den här tiden, men jag kommer iaf att finnas på Twitter (så länge det finns mottagning iaf). Om någon nu skulle sakna mig. ;)

True story.

Inga kommentarer: