måndag 30 november 2009

Vuxenpoäng - the game

Jag och Trams sa åt oss själva igår kväll att idag var det dags att bli vuxna och mogna personer. Det gick inte så bra, så det slutade med att vi insåg att det bästa sättet vore ju att börja räkna vuxenpoäng. Den som har mest vuxenpoäng i slutet av veckan vinner, och den som vunnit flest veckor när vi ses nästa gång får Ben & Jerry's. Vi har inga planer på att bli vuxna om vi inte får en belöning, liksom.

Vad ger vuxenpoäng då? undrar ni. Det var det jag hade tänkt skriva ner här, samt lite regler och sånt.

Poäng
  • Bra sovvanor: 3 poäng¹

  • Gå på föreläsning: 1 poäng

  • Äta tre mål mat om dagen: 1 poäng²

  • Göra skolarbete: 1 poäng

  • Stanna en hel dag i sängen: -1 poäng³

  • Sista minuten-plugg: -2 poäng*

  • Pengar kvar i slutet av månaden: 2 poäng
¹ Räknas som att gå och lägga sig i tid och få ordentligt med sömn minst tre nätter i rad
² Varje måltid som man själv tillagat ger en poäng här
³ Definieras som en dag då inga riktiga kläder varit närvarande, och man inte lämnat huset/lägenheten. Gör man något av dem gills det inte.
* Att välja att inte plugga för att slippa två minuspoäng resulterar dock i 5 minuspoäng.

Well, vi vill egentligen ha lite fler grejer, så om ni har några bra saker man kan få vuxenpoäng för - hojta till!

True story.

7 kommentarer:

Svedski sa...

Laga matlådor för en hel vecka
Komma hemifrån i tid, så att man slipper stressa eller komma precis, precis i tid
Se till att alltid plocka upp efter sig, dvs ingen skit på golv eller stolar
Bädda sängen

Men vad vet jag, ni kanske gör allt såntdär iaf^^ Om ni bodde själva skulle jag slängt in "diska efter varje måltid" och "veckahandla" och lite sånt också...

Svedski sa...

Och typ "gå upp till åtta (alt nio, i värsta fall tio) trots att det inte är någon föreläsning"

Det är för att upprätthålla rutiner!

M sa...

http://www.vuxenpoang.com/ ;)

Ell sa...

Linda: Det där med matlådor var i alla fall en idé!
Och Trams har faktiskt flyttat hemifrån, så hon kanske behöver lite motivation med disken...

Malin: Jag hatar det testet! Jag får typ mental ålder 14,5. Inte okej...

Svedski sa...

Kom på nått mer smart häromdagen när jag var hemma, men nu har jag glömt det...

Trams sa...

Vad då behöver motivation? Är det en dålig grej att samla på sig smutsig disk i fyra dagar innan man diskar dem? XD

Ell sa...

Hahaha, nej, absoooluuuut inte! XP