måndag 2 november 2009

I will miss the train ride in (eller nästan iaf)

Okej, jag kan erkänna på en gång: jag borde förstås vetat bättre. Det var en risk jag tog, men just då var jag övertygad om att det var värt. Det var värt det. Det finns ingenting ovärt med att åka till Chriss, någonsin, så den delen hade jag förstås helt rätt om.

Det var den andra delen av planen som failade. Självklart kan det skyllas på att jag, när jag bokade biljetterna, inte gått på universitetet tillräckligt länge för att veta hur jobbigt två prov på en vecka skulle visa sig vara (det fixade man ju lätt på gymnasiet, eller hur?). Dessutom trodde jag att jag skulle ha fyra dagar mellan prov ett och prov två, och jag hade ingen aning om att jag skulle skippa fullt så många föreläsningar som jag gjorde.

Det hindrar dock inte det faktum att jag borde vetat bättre än att boka ett tåg som skulle ha mig i Stockholm 23.44 dagen innan jag skulle ha ett prov. Men hur skulle jag kunnat veta att tåget skulle vara en och en halv timme sent när det väl kom till Hässlehåla? It's not like I plan these things. Och gud vet vad klockan kommer vara när jag väl kommer hem.

Nu är ett sånt där tillfälle där en mycket ovanlig del av min obotliga optimism visar sig. Jag menar, jag är arg på SJ och deras förmåga att fucka upp de mest simpla ting, men jag har redan made peace med det faktum att jag inte kommer orka göra något prov imorgon så jag kan inte annat än garva åt hela situationen. Eller hånle lite, man framstår som lite galen om man sitter och garvar högt på ett tåg sådär.

True story.

6 kommentarer:

Chriss sa...

Tåg är onda. SJ är onda.

Blööö :( Är du säker på att du inte kommer orka? Är det inte bättre att i alla fall åka dit och ta en titt på provet och se om det är asenkelt och att din superhjärna klarar allt trots bristen på sömn?

Chriss sa...

Äsch, strunta i vad jag sa, jag insåg sen hur absurt sent du skulle komma hem.

SJ är bajs!

elin sa...

Drygt!!! Jag hade säkert kunnat råka göra samma sak - fast jag hade nog valt att skylla på SJ istället för på mig själv. Och jag tycker nog egentligen att det är enbart SJs fel i det här fallet också faktiskt :D

Det låter bra att hoppa över provet, det kommer säkert fler tillfällen (antar jag?)

Träffa mig snart också va!!!!!

Svedski sa...

Det är det som är fördelen med högskolan, lätt att göra omprov! Eller ja, det skiljer sig lite från skola till skola, men på KTH har du en livstid på dig att klara färdigt din utbildning^^ Eller som en föreläsare sa: "Stressa inte! Du kommer garanterat hinna med ALLA prov innan du tar examen!"

Ell sa...

Chriss: Jaaa, jag kom hem två liksom. Så även om jag klarat provet (tveksamt :P) så hade jag aldrig orkat plugga till prov nummer två den här veckan. Två failade prov känns inte värt det när jag kan göra omprov om typ en månad. :P

Elin: Jag skyller nog på SJ också...
Träffas på torsdag???

Svedski: Haha, ja, eller hur! Så jag känner mig inte alltför dålig som inte avslutar kursen idag (även om det förstås vore nice...)!

Vikachu sa...

Jäkla skit alltså! SJ ställer verkligen till det alla gånger man absolut inte behöver det. :P