söndag 18 maj 2008

"Se arg ut och säg 'ååhh, håll käften'."

Awww, fin födelsedagspresent från Hanna och Li. Tre månader sent bara. XP Men de hade till och med valt miljövänlig frakt, det var gulligt av dem. Nu tycker de jag ska rädda planeten så att de slipper, fast jag tror inte riktigt de är ensamma om den åsikten.

Jag har bra kompisar faktiskt. Jag SMSade Zackrid när jag började jobba och sa att hans hus fanns med på kartan jag skulle gå på, och frågade om han var hemma. Han svarade med "när kommer du förbi och vill du ha kaffe?". Då känner man sig förstådd. Dessutom var det trevligt att ta en paus och snacka skit och dricka varmt kaffe när man var tvungen att vara ute i det äckliga vädret, vad är grejen med typ nollgradigt i maj? Allvarligt? Inte kul att jobba då.

Hos Zackrid var det dock bara tolvåriga lillebrorsan som ville gå med i Greenpeace, och det gick ju tyvärr inte, så jag försökte SMSa Marcus och kräva att han skulle komma och bli värvad så att jag fick gå en söndag utan att nolla, men ytterst charmig som han är svarade han att han "gärna blir värvad, om du betalar avgiften". Det har jag ju råd med. -_- Lyckligtvis fick jag en värvning precis efter det, så jag behövde inte gnälla mer, men han var dryg tyckte jag.

Z upplyste mig dessutom om hans och Ms eftermiddagsvanor. "Ja, vi såg det på Travel Channel..." sa han om Lars Vilks hus i någon nationalpark. "Va?" svarade jag. "Varför såg ni på Travel Channel?" "Vi brukar göra det efter skolan. Vi toastar, dricker kaffe, och tittar på Travel Channel på Marcus mikrovågsugnsstora köks-TV. Det är mysigt." De två är ju såna ytterst seriösa människor också.

Nu måste jag skriva om hela min Machu Picchu-tenta för den är jättedålig, och nu har jag kommit på ett mycket bättre upplägg. Förhoppningsvis kan jag få MVG på den om jag ordbajsar tillräckligt mycket om kristendomen. Gud, vad trött jag är på att ALLTID jämföra ALLTING med kristendomen. Kan Skolverket ge sig någon gång?

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: