onsdag 23 augusti 2017

Review: Shadow Scale

Shadow Scale

My rating: 3 of 5 stars

Jag vet inte vad jag tycker om den här. Jag minns inte så mycket från första boken, vilket inte var så bra för det innebär att jag var tvungen att hoppa in i allt konstigt som händer. Seraphina's mind garden är ganska skum liksom, även om den är cool också.

Pacingen kändes som att den var all over the place, vilket jag inte alls mindes från första boken, men det är nog på grund av allt resande. Jag minns det som att första boken till största delen utspelade sig i en stad, men det kanske den inte alls gjorde. Pacingen kanske var weird i den med.

Den hade dock bra HBTQ+-representation (och inte bara en token gay dude med ett tragiskt slut), så det var nice och jag är ju alltid a slut for dragons, sååå ... Jag skulle nog läsa en tredje bok och det skulle nog få mig att gilla den här mer.


True story.

Inga kommentarer: