måndag 5 november 2012

Plot is for suckers

Joachim: Då tycker jag vi slutar.

Jag: Bra. Jag måste hem och skriva.

Joachim: Skriva?

Jag: Ja, NaNo! Har du inte läst min Twitter!?

Joachim: Jo, men jag fattar inte vad det är.

Jag: Jaha. Man ska skriva en berättelse på 50,000 ord på en månad, iaf.

Joachim: Okej. Vad handlar din berättelse om då?

Jag: Ehh... typ en dryg amerikansk cheerleadertjej som får ett drakägg av sin pappa så blir hon sådär "åh, nej, mitt liv är över!" och sen måste hon bli kompis med rollspelsnördarna, typ...

Joachim: Och du tyckte ekobyar var flummigt!?

På något sätt sammanfattar den här konversationen mig så bra.

True story.

2 kommentarer:

lilla S sa...

Åh, vad bra den låter! :D Nästa år måste jag komma ihåg att vara med i NaNoWriMo...

Ell sa...

Tack!

Det måste du! :D