måndag 5 december 2011

Sci-Fi-mässan

Har haft en nice helg. Chriss och Trams var här (djupt som alltid), och även Q och Macca letade sig ner ifrån de mörkaste delarna av Norrland. De hade jag inte träffat på typ tre år, så det var oerhört nice. :D Andra nice personer vi träffat den här helgen inkluderar Michael Shanks, Billy Dee Williams, och R2-D2. Och nej, vi sprang inte på dem helt random på stan (fast hur awesome hade inte det varit?), utan på Sci-Fi-mässan.

Jag måste säga att trots att jag varit där jag vet inte hur många år i rad (nästan varenda år sen 2002 tror jag), så är det ändå rätt nice varenda år, mest för att man alltid kan köpa massa film (och jag menar massa film). Men i år var det extra nice, för de hade flyttat till den större mässhallen i Älvsjö och hade så mycket som sex gäster. Rätt awesome.

Dessutom var norrlänningarna och skåningen väldigt bra sällskap där! Macca var ju mest där för att träffa Michael Shanks, och det var väldigt underhållande att se. Dessutom verkade han vara jättetrevlig (det lilla jag såg av honom när jag följde med Chriss för att hon skulle få hans autograf iaf). Själv gick jag och pratade väldigt kort (och awkward) med Billy Dee Williams, för det kände jag att jag inte kunde låta bli att göra.

Och vad är väl SF-mässan utan utklädda stormtroopers? Med glitter på, eftersom det ändå är december!

Ja, Darth Vader har tomteskägg.
Fast det bästa var ju R2 som ni ser längst fram. När de paraderat klart (självklart till Darth Vader-temat) åkte han nämligen runt på mässan och pep åt folk. Sjukt awesome. Det fanns även en R5-D4, men jag fick ingen bild på den.

Jag och R2.
Man kunde även köpa en fullsize R2 för 15,000, men vuxen som jag är så gjorde jag inte det...

Två av filmerna fick jag gratis för att jag citerade Star Wars. Gissar ni vilka kan ni få dem...
Årets skörd! Om man räknar Die Hard-boxen som separata filmer blev det 21 stycken. I regret nothing.

Nu sitter jag och lyssnar på jullåtar (det är faktiskt december!), och sen ska jag sticka iväg och käka sen lunch med Linda. Jag tror att hon om någon är rätt person att peppa mig inför tentan på fredag, dessutom har vi ju inte setts på evigheter. :P

True story.

2 kommentarer:

Macca sa...

SHANKSY VAR SÅ TREVLIG OCH SNÄLL SOM EN DRÖM!

Jag hade jätteroligt med er allihopa. Utan er där hade jag varit ännu mer lost än jag redan var.

Ell sa...

Var han allt du någonsin drömt om? ;)

Jag hade också askul! Och jag tyckte inte du verkade sååå lost i alla fall! :D