måndag 27 augusti 2007

De tio manligaste kvinnorna of all time

Vad är poängen med Bloggers jävla "spara nu"-funktion om inget nånsin sparas när det behövs? Jag hatar allt som har med datorer att göra nu.
  1. Chriss - ingen är manligare än Chriss, så enkelt är det. Bland hennes bedrifter kan nämnas myggdödning, lyftande av soffa utan att tappa den, och gå på hårdrockskonsterter. Manligt!
  2. Leia Organa Solo - det är svårt att vara lika manlig som Leia är, till och med för en man. Statistiken visar dessutom att Leia är den bästa skytten i Star Wars-filmerna: hon missar nästan aldrig! Att hon dessutom lyckas med de två mer eller mindre omöjliga uppgifterna att döda Jabba the Hutt (hett offer när det gäller mordförsök) och att gifta sig med Han Solo gör inte saken bättre.
  3. Marion Ravenwood - en gång i tiden när George Lucas kunde göra vettiga kvinnor tänkte han ungefär såhär: "shit, Indy behöver en cool sidekicksflickvän som är lite som Leia och inte bara fjollar runt, what to do?" och sedan skapade han Marion. Hon super vem som helst under bordet och är upphovskvinna till fantastiska citat som "because I said so, that's why!" och "well, whatever you do, do it faster!".
  4. Ellen Ripley - jag har visserligen inte sett någon av Alien-filmerna ordenligt (men jag vill), men som jag har förstått det är hon jäkligt manlig.
  5. Ell - ödmjuk som jag är erkänner jag mig slagen på punkterna innan, men här är jag nu och jag kan skriva följande manligheter på mitt CV: bära soffa utan att tappa den, är inte rädd för småkryp och kan koppla in en dator helt själv.
  6. Min mamma - tävlade en gång i tiden mot två killar och en tjej om vem som hade mest hår på benen - och vann. Min mamma är dessutom bättre på teknik än vad min pappa är.
  7. Viola Hastings från She's the Man - manlig som tjej, asmesig som kille! Finns det dolda budskap eller är det en slump? Ett är då säkert: man kan dumpa en kille pga fotboll!
  8. MAT-gänget - okej, de är tre, men de är manliga som fan också. Det kanske inte märks alla gånger eftersom deras pojkvänner har en tendens att störa dem när de försöker rädda världen, men så är det i alla fall.
  9. Samantha Carter - hon är smart, manlig och tillräckligt snygg för att få alla killar på fall. Avundsjuk? Oh yes! Ändå är hon den enda jag kan tänka mig att Jack O'Neill skulle kunna få, hon är man nog för honom helt klart!
  10. Holly McClane - det är klart att man är manlig om man är gift med John McClane, men jag tycker hon klarar sig ganska bra på egen hand. Jävliga reportrar får vad de tål!

Jag tycker lite bättre om datorer just nu. Men inte jättemycket.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: