tisdag 15 januari 2013

Hobbit life

Jag har inget jobb den här veckan. Eller ja, faktum är att jag inte har något jobb planerat alls i framtiden, men på torsdag ska jag ringa mitt vanliga jobb och se om de vill låta mig jobba där. Tills dess njuter jag av att vara ledig.

Faktum är att de senaste dagarna sett typ likadana ut, men på ett bra sätt. Man vaknar, käkar frukost framför datorn och kollar upp vad som hänt i Hobbit-fandomen under natten (tyyyyp att Graham McTavish tweetat till en kanske????). Sen tvingar jag mig själv att duscha och klä på mig och gå på en promenad innan solen går ner.

Man tror ju att det är bra för mig, men för det mesta lyssnar jag på The Hobbit som ljudbok då och går runt och skrattar för mig själv åt saker som händer, så jag framstår nog mest som ett vandrande psycho i alla fall. Speciellt idag när det snöade och jag gick omkring med en 1 dm hög snödriva på huvudet: typ alla jag mötte skrattade åt mig. Jaja, det var nice!

Sen kommer jag hem och glor på en Oscars-nominerad film och dricker något varmt, vilket är ett utmärkt sätt att avsluta en promenad på, just saying. Sen chillar jag framför datorn och läser Silmarillion och försöker redigera lite på NaNo 2010 innan jag går och lägger mig. Lather, rinse, repeat nästa dag.

Åh, förutom imorgon: då ska jag se The Hobbit för fjärde gången, den här gången med Linda. Och jo, jag hör nog hur ni alla skriker "NEEEEEEJ" vid den nyheten, men jag bryr mig inte. ;)

True story.

Inga kommentarer: