tisdag 14 februari 2012

Happy Horny Werewolf Day

Jag brukar vanligtvis fira Alla hjärtans dag med den person jag älskar mest av allt: mig själv. Jag har nog skrivit ett flertal inlägg om det förut, tror jag, både här och på Arga singelbloggen. I år tänkte jag dock prova något nytt, inte för att jag plötsligt är fett anti Alla hjärtans dag (fast eh, lite kanske. Blir lite kräkfärdig på vissa grejer), utan för att, tja, den nya grejen är helt enkelt mer awesome:



Sorry, men Horny Werewolf Day är coolare än det mesta andra man kan komma på, så jag tänkte att why not? Jag gjorde lite efterforskningar och kom fram till att det syftar på Lupercalia, som var en romersk högtid som man firade 13 - 15 februari och som hade med fertilitet att göra, och vargmamman som fostrade Remus och Romulus (därav varulvsbiten, fast det kanske inte handlade om en varulv i ordets rätta bemärkelse.

Eller som my man Plutarchos beskrev det:

"At this time many of the noble youths and of the magistrates run up and down through the city naked, for sport and laughter striking those they meet with shaggy thongs. And many women of rank also purposely get in their way, and like children at school present their hands to be struck, believing that the pregnant will thus be helped in delivery, and the barren to pregnancy."
Alltså: unga män springer nakna ner för gatan och kvinnorna står bredvid och hi-fivear dem. Varför slutade vi fira det här? Det låter ju fantastiskt.

Pga visst problem att få män att springa omkring nakna i mitten av februari samt ett konstant behov av choklad kom jag och Chriss (eller mest jag) fram till att det bästa sättet att fira Horny Werewolf Day vore att käka choklad (tillsammans med sitt werewolf pack), morra åt folk, och dryhumpa snygga personer i ens närhet. Eller ligga, beroende på vad de snygga personerna känner.

Så, det är vad jag numera firar. Har till och med blodat ner ett helt omklädningsrum efter en brutal attack av golvkakel (så, ni vet, blood och werewolves har jag iaf fått med!), så det får väl ses som att jag riktiga anammat den här traditionen.

True story.

Inga kommentarer: