lördag 3 september 2011

Feels something like summertime

Eftersom sommaren typ är slut, och jag inte bloggat sådär jättemycket, så tänkte jag köra en snygg sammanfattning av den nu. I bildform, för jag är för lat för att skriva ner allt (eller ja, såhär skulle det låta: Harry Potter, Harry Potter, Harry Potter, jobb, HARRYY HARRYYYY, Harry Potter).

Solnedgång nära där jag bor.
Jag spenderade typ hela juni ute i naturen eftersom jag inte fick sommarlov förrän 24e juni. Men som ni ser kan naturen vara fin den med.

Carry on my waywards soooon.
Jag tog dock en paus från naturen och begav mig till Sölvesborg och Sweden Rock för att se Kansas. Det var fantastiskt.

Vad som händer när man beställer barnpizzan.
Skolan tog dock slut, och vi firade med pizza. Erika ville inte ha en hel pizza, så hon fick en musse istället. Matilda och jag var vikingar och tryckte i oss en hel pizza var, vill jag minnas.

Den är älskad, okej?
Sen började jag jobba på en gång, men jag kunde i alla fall spendera mina kvällar med att läsa Harry Potter!

Telefonplans motsvarighet till plattform 9¾
Sen var det Harry Potter-premiär! Ehh, den har vi väl sagt det mesta om. Chriss och Trams var här i en vecka, vilket såklart var nice. Fast jag har inga bilder på det...

Han hade en kompis som inte kom med på bild.
Sen började jag jobba (igen) och träffade på en jättestor larv. Han var rödare i verkligeheten. Skitkamera.

Chillaxin'.
Jag hälsade på Trams i Sundsvall, där det finns drakar överallt. När jag senare fick frågan vad vi gjorde blev det något i stil med "eeehhh, såg på TV", men det är ju det vi gör. Vi såg tre och en halv säsong av White Collar eller något sånt. Nice var det.

Hallonfluff - Jigglypuff!
Jag spenderade en hel helg i guldbikini, dvs var kvick i quidditch-SM. Trots solbrännan (som gjorde sååå ont i slutet av helgen), hade jag skitroligt. Är ju inte ett fan av quidditch som sport, men det var skitkul i mugglarvarianten.

Svartvitt är bara så artsy.
Det sista jag gjorde var att åka till Malmö och hälsa på Chriss. Det här är den enda bilden ajg tog, och den får verkligen donutsen att se skitäckliga ut. Sämsta artsy matbilden genom tiderna. I hörnet skymtar Clash of the Titans, vilket säger mer om filmerna vi såg de dagarna: CotT, Alien vs Predator 1 och 2, och Alien (som var den enda bra filmen av de, haha). Det var nice dagar.

Vi låtsas att Robert är okej med att jag lägger ut den här bilden...
Nu har skolan börjat igen, men den är ganska chill. Moss- och lavfloristik kanske inte är det mest spännade som finns, men hur ofta händer det under era föreläsningar att en stor sorgmantel kommer och sätter sig på er?

Bildkvalitén är fantastisk...
Idag var jag på drive-in-bio med min bror och Emelina (fast hon gick efter en timme ;), och då passade min bror på att ge mig den här giraffsparbössan. Assöt. ^^ Vi såg i alla fall The Greatest Movie Ever Sold, och jag träffade till och med Morgan Spurlock (fan-girl moment!!). Nice avslut på sommaren, får man väl säga.

Det var alla dåliga bilder för den här gången!

True story.

Inga kommentarer: