måndag 11 september 2006

A monkey need to dance and so do you

Jag har inga photoshopskills, egentligen, men jag tycker ändå att det är jättekul att hålla på med bilder - i alla fall att göra kollage och bakgrunder med dem. Till det använder jag mitt eviga vapendragar- och sidekickprogram MS Paint (tillsammans har vi haft ett bra liv, kan jag upplysa er om), och nu tänkte jag i brist på annat dela med mig av några av mina alster. ^^

Först har vi utmärkta bevis på hur fantastiskt jag faktiskt kan rita i Paint, i och me ddetta konststycke som jag producerade av ilskan över att George Bush lyckades vinna valet - igen. Jag har flertalet såna här bilder, men eftersom jag inte vill bli stämd för personpåhopp så låter jag bli att lägga upp dem.

Sen kan vi vara lite seriösare och visa en av mina första bakgrunder/kollage som jag gjort, det här är ett av de som jag gillar bäst som i stort sett går ut på att jag klistrar ihop alla bilder jag hittar (så gör jag inte längre, vilket ni kommer märka), och föreställer såklart Svindlarna, tillsammans med deras viktigaste regel: Never cheat an honest man.

Den här gjorde jag med lite bilder på mig själv som jag gillade tillsammans med att Goo Goo Dolls-citat som jag tycker stämmer in rätt bra på mig själv, i alla fall om jag får vara lite självgod (vilket jag kommer vara i vilket fall som helst, så). Hade inte den så länge, men jag gillar den ändå.

Next out: Harrison Ford, såklart. Gillar den här, faktiskt, och det är då jag som har kommit på den jättecoola one-linern "A good actor is never out of style", som en motreaktion på alla som dissar honom för att han är gammal. Den här med Clintan och Harrison är i samma stil.

Sen har vi den här med Clintan och katten som jag tycker är sååå gullig att jag var tvungen att pausa TVn och fota det som var på för att jag ville ha bilden. Och sen var det bara att göra bilden med en aaaaningen Good, Bad and Ugly-inspirerad text till.

Nästa som jag gjort fick namnet Bad Day eftersom jag lyssnade på den låten nästan hela tiden när jag gjorde den. Idén kom från en bild som en på Hoggy tog med massa röda saker, och jag har faktiskt gjort allt själv här, fotat, ställt upp grejer, och fixat ihop dem. Gillar den blå bilden mest, tror jag.

Senaste, som jag gjorde igår faktiskt, är med... Steve Irwin på, eftersom jag blev lite hjärntvättad efter att ha sex timmar TV-program med honom. Texten är från Man must dance med Johnossi, grym låt btw, och jag tyckte den passade honom rätt bra (han var faktiskt sjukt häftig) . Förutom den kassa bildkvalitén på vissa bilder är jag faktiskt jäkligt nöjd med den. ^^

Och ja, tinypic jävlades och krympte alla mina bilder, så de ser inte jättebra ut, jag lovar att de större varianterna är mycket bättre! Men jag orkar inte hålla på och jäklas och logga in och ladda upp på massa andra ställen, så ni får nöja er med det här. :P

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Gick fett bra med klassbyte, folk kom till och med och hälsade och presenterade sig själva och saker, det var mkt trevligt! ^^

Dagens :S
Alltså, Outsiders är ju så kul att titta på, men nudister är verkligen skumma ibland. I alla fall de mest extrema. :S

Dagens :D
Köpte en ram till New York-bild som jag köpte på Gallerix, så nu har jag puttat bort en Jack Sparrow-affisch och fått upp en ciiiip-snygg bild på Brooklyn Bridge. Hurra! :D

Dagens o_O
Jag har sökt jobb! o_O

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har du sökt för jobb då? :p

Btw, så var det jätte fina bilder. ^^

Ell sa...

På 7-Eleven, såklart! :D

Taack! ^^